tirsdag 18. oktober 2011

Snickers cake - A recipe

Flere har spurt om oppskrift til Snickers kaka mi - så da gjør jeg kort prosess og legger ut oppskriften her. Dette er ikke noen slankekake - men mer en konfektkake - små stykker er å foretrekke. Men som med Smash er det vanskelig å bare ta en....


Her er oppskriften på Snickers kaka:

1 glass peanøttsmør
2 dl sirup
1 dl sukker
10 dl corn flakes
1 dl kokos
1ts vaniljesukker
200 g melkesjokolade

Smelt peanøttsmør, sirup og sukker på svak varme. (Pass på det og rør, det kan fort brenne seg fort). Bland inn corn flakes, kokos og vaniljesukker. Rør alt sammen. Legg bakepapir i en liten langpanne og trykk ut deigen. Deigen skal være klissete og tykk. Det gjør ikke noe hvis du ikke fyller kaken helt til kanten av formen. La kaken avkjøles litt på benken før du setter kaken i kjøleskapet (den skal ikke stekes). Smelt sjokoladen og smør den over kaken. Sett kaken inn i kjøleskapet igjen. Kaken bør stå kjølig til den serveres.

Denne kaken egner seg godt å lage på tur eller på hytte uten ovn/strøm fordi den ikke skal stekes i ovnen.


4 kommentarer:

  1. Wow....for en kaloribombe:) Ikke rart at den var god!!! :D
    Tusen takk for at du deler:)

    Angella

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at du deler - denne kaken er jo bare himmelsk god :)
    Go'klem

    SvarSlett
  3. Jeg tror ikke jeg fikk smakt den.... og godt var nok det. Hadde nok ikke nøyd meg med et lite stykke! Godt jeg har oppskriften og kan lage litt scrappegodt her. Stilig den esken til lys du har laget, - litt ekstra mer arbeid med dine ting, - som vanlig!

    SvarSlett
  4. Det var en herlig god kake, og jeg tok bare en bit, og kjente den var mektig og god. Hyggelig å se deg, selv om jeg ikke fikk hilst skikkelig på deg. Dumt det, men kanskje neste gang? Du lager mye flott, men det visste jeg jo fra før. Ha en fin uke! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...